Mi az a „jó gyakorlat”?

A projektben vállalt egyik fontos feladatunk a nemzetközi együttműködés keretében megismert szolgáltatás tapasztalatainak feldolgozása, jó gyakorlatok leírása. Sokszor halljuk, de elsőre nem mindenki számára érthető ez a kifejezés: „jó gyakorlat”. Gyenes Zsuzsa (1) a következőket írja a „jó gyakorlatokról”.

„A projektben jó gyakorlatnak tekintünk minden olyan gyakorlatot (eszközök, módszerek, szemlélet, modell, példa, eljárás…), amely

  • kipróbált (és működik, van eredménye),
  • innovatív (ami azt is jelentheti, hogy egy meglévő korábbi gyakorlatot új területen alkalmaznak),
  • pozitív változást hoz,
  • fenntartható (amennyiben egy szolgáltatásról, folyamatos működésről van szó),
  • adaptálható,
  • megoldja a problémát.” (1).

Az összegyűjtött „jó gyakorlatokat” rendszerezzük, majd közkinccsé tesszük. A felhasználói vagy közvetlenül, vagy adaptálva használhatják fel napi munkájuk során.

 

(1) Gyenes Zsuzsa – projektismerteto_KOFE_kozossegiszolgaltatas.docx

Megszakítás