Mi az a „jó gyakorlat”?
A projektben vállalt egyik fontos feladatunk a nemzetközi együttműködés keretében megismert szolgáltatás tapasztalatainak feldolgozása, jó gyakorlatok leírása. Sokszor halljuk, de elsőre nem mindenki számára érthető ez a kifejezés: „jó gyakorlat”. Gyenes Zsuzsa (1) a következőket írja a „jó gyakorlatokról”.
„A projektben jó gyakorlatnak tekintünk minden olyan gyakorlatot (eszközök, módszerek, szemlélet, modell, példa, eljárás…), amely
- kipróbált (és működik, van eredménye),
- innovatív (ami azt is jelentheti, hogy egy meglévő korábbi gyakorlatot új területen alkalmaznak),
- pozitív változást hoz,
- fenntartható (amennyiben egy szolgáltatásról, folyamatos működésről van szó),
- adaptálható,
- megoldja a problémát.” (1).
Az összegyűjtött „jó gyakorlatokat” rendszerezzük, majd közkinccsé tesszük. A felhasználói vagy közvetlenül, vagy adaptálva használhatják fel napi munkájuk során.
(1) Gyenes Zsuzsa – projektismerteto_KOFE_kozossegiszolgaltatas.docx